خرید پارچه متقال ویسکوز کجراه
5/5 - (3 امتیاز)

پارچه متقال ویسکوز کجراه

پارچه‌های متقال از پرکاربردترین پارچه‌های صنعت نساجی محسوب می‌شوند. دلیل محبوبیت انواع پارچه متقال را باید قیمت ارزان، دوام بالا و قابلیت‌های متعددشان دانست. در این مقاله از تجارت تنظیف ایرانیان به بررسی پارچه ویسکوز خواهیم پرداخت.

پارچه‌های کجراه نیز از دیگر تولیدات پرکاربرد صنعت نساجی هستند که در دوخت انواع لباس‌های فرم اداری و مدارس تا ملحفه و گاهی پرده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اکنون قصد داریم درمورد پارچه‌ای گفتگو کنیم که ترکیبی از این دو تولید صنعت نساجی است. یعنی پارچه متقال ویسکوز کجراه. می‌خواهیم بدانیم این پارچه چه مصارفی دارد و تفاوت آن با دیگر پارچه‌های متقال موجود در بازار چیست. با ما همراه باشید.

خرید پارچه متقال ویسکوز کجراه

پارچه کجراه چیست؟


عمده استفاده از پارچه‌های کجراه، صنعت پوشاک و لباس است. این نوع پارچه همان‌طور که از نامش مشخص است، دارای خطوط کجی بوده که برروی پارچه مشخص شده و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است.

پارچه‌های کجراه انواع مختلفی دارند و هریک در کاربرد‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع پارچه کجراه عبارتند از:

  • فلامنت کجراه
  • ویسکوز کجراه (متقال ویسکوز کجراه)
  • کتان کجراه (متقال کنان کجراه)

      بین این پارچه‌ها، فلامنت کجراه از الیاف فلامنت بافیه شده است. ویسکوز از پلی‌استر و پنبه و کتان از پنبه بافته می‌شوند. البته گاهی ممکن است در پارچه‌های کتان شاهد نخ‌های دیگری غیر از پنبه هم باشیم اما این مورد زیاد رایج نیست.

      دقت کنید که کتان و ویسکوز نوع معمولی که کجراه محسوب نمی‌شوند نیز در بازار موجود است. بنابراین اگر مشخصا پارچه کتان کجراه مدنظر شما باشد باید نام آن را دقیق و کامل بگویید. پارچه‌های کجراه با دستگاه‌های مخصوصی بافته می‌شوند که متفاوت از دستگاه‌های بافت پارچه‌های دیگر است.

      پارچه متقال ویسکوز

      پارچه متقال ویسکوز چیست؟


      پارچه متقال نوعی پارچه پرکاربرد و محبوب است که انوع مختلفی دارد و در مصارف متعددی مانند دوخت ملحفه و پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

      متقال ویسکوز یکی از انواع پارچه متقال است که از ۶۰ درصد نخ پنبه و ۴۰ درصد نخ پلی‌استر (ویسکوز) بافته می‌شود. این نوع پارچه ویژگی‌هایی کمی متفاوت از پارچه‌های متقال صد درصد پنبه دارد. این ویژگی‌های متفاوت امکان استفاده از این پارچه در مصارف متفاوت را داده و کاربرد آن را گسترده‌تر می‌کند.

      متقال ویسکوز به‌دلیل وزن پایین، آبگیری خوب و کیفیت ظاهری مورد قبول موارد استفاده بیشتر نسبت به متقال پنبه دارد.

      کاربردهای پارچه متقال ویسکوز کجراه


      پارچه متقال ویسکوز کجراه، که از مشخصات و ویژگی‌های هر دو نوع پارچه متقال ویسکوز و پارچه کجراه بهره می‌برد، بیشترین مصرف را در لباس‌ها و یونیفرم‌های کار دارد. موارد عمده استفاده از متقال ویسکوز کجراه عبارتند از:

      • لباس‌های بیمارستانی
      • لباس فرم دانش‌آموزی
      • انواع منسوجات بیمارستانی
      • لباس‌های فرم اداری
      • پارچه نویسی
      • کیف‌ها و ساک‌های دستی
      • لباس‌های راحتی خانگی
        به‌طور کلی پارچه‌ ویسکوز کجراه به‌دلیل کاربرد فراوان در تولیدی‌ها و سری‌دوزی‌ها در متراژ‌های بالا به فروش می‌رسد. متقال ویسکوز کجراه را براساس گرماژ و تراکم نیز عرضه می‌کنند.

      مزایای پارچه متقال ویسکوز کجراه


      اینکه چرا پارچه‌های کجراه به‌خصوص پارچه متقال ویسکوز کجراه در موارد متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرند به کیفیت و ویژگی‌های آن‌ها مربوط می‌شود. درواقع برای پارچه ویسکوز کجراه مزایای متعددی را می‌توان درنظر گرفت که عبارتند از:

      • دوام و مقاومت بالا
      • سبک و راحت بودن
      • نرم و لطیف بودن
      • چروک نشدن
      • مقاوم دربرابر اشیاء تیز و برنده (زود نخکش نمی‌شود و به‌سرعت دچار پارگی نمی‌گردد.)
      • پرز نمی‌دهد
      • انواع رنگی آن دربرابر شوینده‌های مختلف مقاومند و رنگ نمی دهند. (ثبات رنگ بالا)
      • برش و دوخت راحت.

      یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای پارچه متقال ویسکوز کجراه را باید قیمت مناسب آن دانست که باعث می‌شود برای استفاده در تولیدی‌ها، سری‌دوزی‌ها و تولید انواع لباس‌های فرم و یونیفرم‌های کاری و اداری مناسب باشد. اتوکشی سخت را شاید بتوان تنها نقطه منفی این نوع پارچه دانست.

      سخن پایانی


      درپایان باید گفت، استفاده متعدد و کاربرد متنوع از پارچه متقال ویسکوز کجراه باعث شده است تا این پارچه در نساجی‌ها و کارخانه جات مختلف در گرماژ و متراژ‌های بالا تولید شود. اما نمی‌توان تایید کرد که کیفیت تمامی این تولیدات برابرند.

      درواقع کارخانه‌ها و نساجی‌های معتبر تولید کننده پارچه متقال ویسکوز کجراه به‌دلیل فروش بالا و مطمئن برای اغلب خریدارن و مصرف‌کنندگان عمده این نوع پارچه شناخته شده‌اند. چرا که کیفیت کار آن‌ها را در خریدهای مداوم و مستمر دیده‌ و آزموده‌اند. تولید کنندگان معتبر و باتجربه نیز مواد اولیه و خام تولیدات خود را از این کارخانه‌ها و نساجی‌ها تهیه می‌کنند.

      سوالات متداول


      آیا پارچه متقال ویسکوز کجراه همان پارچه کتان کجراه است؟

      خیر، پارچه‌های متقال انواع مختلفی دارند که پارچه کتان یکی از آن‌ها است. متقال ویسکوز نیز یکی دیگر از انواع متقال است. کتان کجراه معمولا صد دردصد نخ پنبه بوده اما متقال ویسکوز از نخ و ویسکوز(نوعی متریال مصنوعی) است.


      آیا می‌توان از متقال ویسکوز کجراه برای پرده و زیر پرده استفاده کرد؟

      خیر، متقال ویسکوز کجراه پارچه‌ای نسبتا ضخیم است و ایستایی آن مناسب برای پرده یا زیرپرده نیست.


      پارچه تترون کجراه با ومتقال ویسکوز کجراه یکی است؟

      خیر، متقال و تترون دو نوع پارچه متفاوت با تراکم و ضخامت مختلفند. موارد استفاده از تترون کجراه نیز بسیار متفاوت از متقال ویسکوز کجراه است.


      آیا می‌توان از متقال ویسکوز کجراه برای تولید مقنعه یا شال نیز استفاده کرد؟

      این پارچه به‌دلیل بافت و ایستایی مناسب برای دوخت مقنعه یا تولید شال و روسری نیست.

      • مدیر سایت
      • فروردین 10, 1402
      • 1237 بازدید

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      درحال بارگذاری ...

      09122019137

      بستن
      مقایسه
      سوالی دارید؟